Je winkelwagen is momenteel leeg!
Verkoopvoorwaarden
Artikel 1: Totstandkoming van verkoopovereenkomsten
De bevestiging en verzending van de bestelling door de klant (met “Klant” wordt de gebruiker van de site mascotte-costumi.com bedoeld die toegang heeft tot de e-commerce checkout), volgens de instructies die van tijd tot tijd op de webpagina’s verschijnen, impliceert de kennisname en volledige acceptatie van deze algemene verkoopvoorwaarden door de Klant. De verkoopovereenkomst tussen mascotte-costumi.com en de Klant wordt geacht te zijn voltooid met de acceptatie van de bestelling door mascotte-costumi.com.
Als de Klant een consument is (natuurlijke persoon die de goederen koopt voor doeleinden die niet verband houden met zijn professionele activiteit, of de aankoop doet zonder in het bestelformulier een BTW-nummer te vermelden), zal hij, zodra de online aankoopprocedure is voltooid, een papieren of elektronische kopie afdrukken of opslaan en in ieder geval deze algemene verkoopvoorwaarden bewaren, in overeenstemming met de artikelen 3 en 4 van het D. Lgs. 185/99 over verkoop op afstand.
Elke aanspraak van de Klant op schadevergoeding of compensatie, evenals elke contractuele of buitencontractuele aansprakelijkheid voor de niet-acceptatie, zelfs gedeeltelijk, van een bestelling, is uitgesloten.
Artikel 2: Aankoopmethoden
De Klant kan alleen de producten kopen die op het moment van het plaatsen van de bestelling in de online catalogus aanwezig zijn en online te bekijken zijn op het adres mascotte-costumi.com zoals beschreven in de bijbehorende informatiefiches. De bestelling wordt geldig verwerkt op het moment van ontvangst op het e-mailadres dat door de Klant is opgegeven van de bevestiging van de autorisatie voor de afschrijving op de creditcard van de Klant van de prijs en eventuele kosten voor transport en levering, zoals beter voorzien in het volgende art.5.
De afbeelding bij de beschrijvende fiche van een product kan niet perfect representatief zijn voor de kenmerken ervan, maar kan verschillen in kleur, afmetingen, accessoires die op de afbeelding aanwezig zijn. Alle ondersteunende informatie voor de aankoop (Glossarium, Aankoopgids, enz.) moet worden beschouwd als eenvoudig generiek informatiemateriaal, niet verwijzend naar de werkelijke kenmerken van een enkel product.
De correcte ontvangst van de bestelling wordt bevestigd door mascotte-costumi.com via een e-mailantwoord, verzonden naar het e-mailadres dat door de Klant is opgegeven. Dit bevestigingsbericht zal de datum en tijd van ontvangst van de bestelling en een klantordernummer bevatten dat moet worden gebruikt in elke verdere communicatie met mascotte-costumi.com. Het bericht herhaalt alle door de Klant ingevoerde gegevens, alle informatie met betrekking tot de essentiële kenmerken van het goed, de prijsindicatie, de betalingsmethoden, de leveringsmethoden en -kosten en de toepasselijke belastingen. De Klant moet de juistheid ervan verifiëren en eventuele correcties tijdig communiceren, volgens de in dit document beschreven methoden.
In geval van niet-acceptatie van de bestelling, garandeert mascotte-costumi.com tijdige communicatie aan de Klant.
Artikel 3: Prijzen
De producten worden verkocht tegen de prijzen, inclusief BTW, die zijn aangegeven in de online productfiche op het moment van de bevestiging van de bestelling door de Klant. De leveringskosten kunnen voor rekening van de Klant zijn en zullen eventueel verschijnen op de webpagina van de “besteloverzicht”. Voordat de klant de bestelling bevestigt door op de betreffende knop te klikken, verschijnt op de webpagina het overzicht van de prijzen van de producten die in de winkelwagen zijn geladen en de leveringskosten. Deze gegevens worden vervolgens automatisch gereproduceerd in het bestelformulier dat de klant naar mascotte-costumi.com stuurt na de bevestigingsprocedures van de bestelling.
Artikel 4: Boekhoudkundige documentatie en Leveringsmethoden
Voor elke geaccepteerde en uitgevoerde bestelling, geeft mascotte-costumi.com een fiscale ontvangstbewijs van het verzonden materiaal uit, dat per e-mail wordt verzonden naar de houder van de bestelling, in overeenstemming met art. 14 D.P.R. 445/2000. Voor de uitgifte van het fiscale ontvangstbewijs zijn de door de Klant bij de bestelling verstrekte gegevens bindend. Na de uitgifte van het document is geen wijziging van het fiscale document mogelijk. mascotte-costumi.com kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen in de uitvoering van de bestelling of in de levering van de bestelde goederen.
Artikel 5: Betalingsmethoden
De Klant kan de betaling alleen uitvoeren met een Creditcard of met PayPal. Tegelijkertijd met de bestelling door de Klant, zal de betreffende bankinstelling de autorisatie en afschrijving van het bedrag met betrekking tot de bestelling op de creditcard van de Klant uitvoeren. In het geval dat de Klant het herroepingsrecht uitoefent, op de wijze zoals gedefinieerd in het volgende Artikel 6, zal mascotte-costumi.com het eerder afgeschreven bedrag terugbetalen op de creditcard of PayPal-rekening van de klant, met uitzondering van de reeds gemaakte verzendkosten.
Op geen enkel moment van de aankoopprocedure is mascotte-costumi.com in staat om de informatie met betrekking tot de creditcard van de Klant te kennen, die via een beveiligde verbinding rechtstreeks naar de website van de bankinstelling die de transactie beheert, wordt verzonden en geen enkel computerarchief van mascotte-costumi.com zal deze gegevens bewaren.
Artikel 6: Herroepingsrecht
In overeenstemming met art. 5 DL 185/1999, als de Klant een consument is (dat wil zeggen een natuurlijke persoon die de goederen koopt voor doeleinden die niet verband houden met zijn professionele activiteit, of de aankoop doet zonder in het bestelformulier bij mascotte-costumi.com een BTW-nummer te vermelden), heeft hij het recht om de koopovereenkomst om welke reden dan ook te herroepen, zonder de noodzaak om uitleg te geven en zonder enige boete, behoudens hetgeen is aangegeven in het volgende punt 6.3
Om dit recht uit te oefenen, moet de Klant binnen 10 werkdagen vanaf de datum van ontvangst van de goederen een schriftelijke mededeling in die zin naar mascotte-costumi.com sturen. Deze mededeling moet per e-mail worden verzonden naar [email protected] of naar het openbare adres van gecertificeerde e-mail: xxxxxxxxxxxxx
Zodra de bovengenoemde herroepingsmededeling is ontvangen, zal de Klantenservice van mascotte-costumi.com snel de Klant informeren over de instructies voor het retourneren van de goederen, die binnen 10 dagen na de autorisatie bij mascotte-costumi.com moeten aankomen.
Het herroepingsrecht is echter onderworpen aan de volgende voorwaarden:
- het recht is van toepassing op het product dat in zijn geheel is gekocht;
- het gekochte goed moet intact zijn en in de originele verpakking worden geretourneerd, compleet in al zijn onderdelen (inclusief verpakking en eventuele documentatie, enz.)
- het aanbrengen van labels of plakband direct op de originele verpakking van het product moet in alle gevallen worden vermeden
- de verzendkosten voor het retourneren van het goed zijn voor rekening van de Klant
- de verzending, tot aan de ontvangstbevestiging in ons magazijn, is volledig de verantwoordelijkheid van de Klant
- In geval van beschadiging van het goed tijdens het transport, zal mascotte-costumi.com de Klant op de hoogte stellen van het voorval (binnen de 5e werkdag na ontvangst van het goed in zijn magazijnen), zodat hij snel een klacht kan indienen bij de door hem gekozen koerier en de terugbetaling van de waarde van het goed kan verkrijgen (indien verzekerd); in dit geval zal het product ter beschikking van de Klant worden gesteld voor zijn teruggave, waarbij tegelijkertijd het herroepingsverzoek wordt geannuleerd; mascotte-costumi.com is op geen enkele manier verantwoordelijk voor schade of diefstal/verlies van geretourneerde goederen met niet-verzekerde zendingen; bij aankomst (in het magazijn) zal het product worden onderzocht om eventuele schade of manipulatie die niet door het transport is veroorzaakt, te beoordelen. Indien de originele verpakking en/of verpakking beschadigd blijkt te zijn, zal mascotte-costumi.com een percentage inhouden van de verschuldigde terugbetaling, dat in ieder geval niet hoger is dan 10% van hetzelfde, als bijdrage aan de herstelkosten.
- Behalve eventuele herstelkosten voor vastgestelde schade aan de originele verpakking, zal mascotte-costumi.com de Klant het volledige bedrag dat al is betaald, exclusief de verzendkosten, binnen 14 dagen na de terugkeer van de goederen terugbetalen. De terugbetalingsoperatie zal door mascotte-costumi.com worden uitgevoerd door het verschuldigde bedrag terug te storten, dat op de creditcard zal worden gestort.
- Het herroepingsrecht vervalt volledig, bij gebrek aan de essentiële voorwaarde van integriteit van het goed (verpakking en/of inhoud), in gevallen waarin mascotte-costumi.com vaststelt:
- het ontbreken van de externe verpakking en/of de originele interne verpakking
- de afwezigheid van integrerende elementen van het product (accessoires, onderdelen, …)
- de beschadiging van het product door andere oorzaken dan het transport
- in geval van verval van het herroepingsrecht, zal mascotte-costumi.com het gekochte goed aan de afzender retourneren, waarbij de verzendkosten aan dezelfde worden doorberekend
Artikel 7: Garantie en Klachten
Alle producten van mascotte-costumi.com die door mascotte-costumi.com worden verkocht, zijn gedekt door de conventionele garantie van de fabrikant en de garantie van 24 maanden voor conformiteitsgebreken, in overeenstemming met Dlgs 206/05. Om gebruik te maken van de garantie-ondersteuning, moet de Klant de fiscale ontvangst of de factuur (of de DDT) bewaren die hij per e-mail in PDF-formaat ontvangt.
Het uitoefenen van de Garantie kan de aanvraag van ondersteuning bij de geautoriseerde servicecentra op het grondgebied omvatten en/of de procedures volgen die in de documentatie in de productverpakking zijn beschreven.
De conventionele garantie van de fabrikant wordt verstrekt volgens de procedures die in de documentatie in de productverpakking zijn beschreven. Als, na tussenkomst van een Geautoriseerd Servicecentrum, het defect niet onder de conventionele garantie van de fabrikant valt, worden de eventuele kosten van verificatie en herstel die door de Geautoriseerde Service worden gevraagd, evenals de transportkosten, indien gedragen door mascotte-costumi.com, aan de Klant in rekening gebracht.
De garantie van 24 maanden in overeenstemming met Dlgs 206/05 is van toepassing op het product dat een conformiteitsgebrek vertoont, mits het product zelf correct wordt gebruikt, in overeenstemming met de bestemming en de technische documentatie die is bijgevoegd. Deze garantie is voorbehouden aan de particuliere consument (natuurlijke persoon die de goederen koopt voor doeleinden die niet verband houden met zijn professionele activiteit, of de aankoop doet zonder in het bestelformulier een BTW-nummer te vermelden). In geval van een conformiteitsgebrek, zal mysecretcase.com, zonder kosten voor de Klant, de conformiteit van het product herstellen door middel van reparatie/vervanging of prijsverlaging, tot de ontbinding van het contract. Als, na tussenkomst van een Geautoriseerd Servicecentrum, het gebrek geen conformiteitsgebrek blijkt te zijn in overeenstemming met Dlgs 206/05, worden de eventuele kosten van verificatie en herstel die door de Geautoriseerde Service worden gevraagd, evenals de transportkosten, indien gedragen door mascotte-costumi.com, aan de Klant in rekening gebracht. Vervangingen in geval van DOA (Dead On Arrival: product niet werkend bij levering) vinden alleen plaats als dit uitdrukkelijk door de fabrikant is voorzien. De vervangingstijden of eventuele reparatie van het product zijn uitsluitend afhankelijk van het beleid van de fabrikant.
In het geval dat, om welke reden dan ook, het niet mogelijk is om een product onder garantie aan de klant terug te geven (hersteld of vervangen), kan mascotte-costumi.com naar eigen goeddunken overgaan tot de terugbetaling van het betaalde bedrag rekening houdend met het gebruik van het goed of tot vervanging met een product van gelijke of hogere kenmerken.
De reparatie- of vervangingstijden van het product zijn uitsluitend afhankelijk van het beleid van de fabrikant en er kan geen schadevergoeding worden geëist van mascotte-costumi.com voor eventuele vertragingen bij het uitvoeren van reparaties of vervangingen.
In gevallen waarin de toepassing van de garanties de teruggave van het product vereist, moet het goed door de Klant in de originele verpakking worden geretourneerd, compleet in al zijn onderdelen (inclusief verpakking en eventuele documentatie en accessoires: handleidingen, kabels, enz.); om schade aan de originele verpakking te beperken, raden we aan deze in een tweede doos te plaatsen; het aanbrengen van labels of plakband direct op de originele verpakking van het product moet in alle gevallen worden vermeden.
De Klant krijgt een retourautorisatienummer (RMA) dat op de buitenkant van de verpakking moet worden vermeld, volgens de instructies die rechtstreeks in de bijbehorende autorisatie-e-mail worden verstrekt. Eventuele klachten moeten worden gericht aan:
mascotte-costumi.com
e-mail: [email protected]
BTW-nummer 01355120773
Artikel 8: Privacy
Hierbij informeren wij u dat, in overeenstemming met en voor de doeleinden van art. 13 van het wetsbesluit 30.06.2003 nr. 196, de persoonlijke gegevens die door de Klant aan mascotte-costumi.com worden verstrekt, door dezelfde worden verwerkt, ook op geautomatiseerde wijze, voor opname in het klantenbestand en noodzakelijk zijn voor de eventuele totstandkoming van een contractuele relatie en voor de daaropvolgende civielrechtelijke, fiscale en beheersmatige verplichtingen. De gegevens kunnen ook worden gebruikt voor statistische extracties en commerciële en promotionele communicatie, onverminderd de mogelijkheid van de Klant om op elk moment aan te geven dat hij dergelijke communicatie niet meer wenst te ontvangen.
Het verstrekken van gegevens is optioneel, maar bij gebrek daaraan zal het niet mogelijk zijn een verkoopcontract te sluiten en dus de bestelling te accepteren.
De gegevens van de Klant kunnen voor dezelfde doeleinden als de verzameling worden doorgegeven aan groepsmaatschappijen, commerciële partners en aan partijen aan wie diensten in outsourcing zijn toevertrouwd. Verantwoordelijke voor de verwerking is mascotte-costumi.com.
Wij informeren u dat, in overeenstemming met art. 7 van het bovengenoemde Dlgs., de Klant onder andere het recht heeft om:
- de bevestiging van het bestaan van persoonlijke gegevens die op hem betrekking hebben
- de annulering, de omzetting in anonieme vorm of de blokkering van gegevens die mogelijk in strijd met de wet worden verwerkt
- de actualisering, rectificatie of integratie van gegevens
De Klant kan de rechten van art. 7 uitoefenen door te schrijven naar: mascotte-costumi.com
Artikel 9: Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
Dit contract wordt beheerst door de Italiaanse wet.
Voor de oplossing van civiele en strafrechtelijke geschillen die voortvloeien uit de totstandkoming van dit Contract, is, indien de Klant een consument is, de territoriale bevoegdheid die van de bevoegde rechtbank van zijn woonplaats; in alle andere gevallen is de territoriale bevoegdheid uitsluitend die van de zetel van mascotte-costumi.com.